Friday, August 21st, 2009 at 2:22 pm


Visited 1532 times, 1 so far today

Vjenčanje na zelenoj travi

dado-slikaNisam do sada imala priliku da pišem tekstove „na zahtjev čitalaca“ i ne znam uopšte koliko ću se snaći u toj situaciji. Naime, jedna od mojih čitateljki me zamolila da napišem svoje viđenje šerijatskog (masovnog vjenčanja) koje je prije nekoliko dana održano u Zenici. Danima u glavi kopam po nekim svojim razmišljanjima jer ni sama baš nisam načisto šta da mislim o svemu tome. A nakon rasprave na www.blentoven.com koju je izazvao njegov osvrt na istu temu čak sam mislila da je bolje ćutati. Ipak…

Iskreno, za šerijatsko vjenčanje sam čula tek nakon rata. Do rata sam imala prilično skučena znanja o bilo kojoj religiji a i za vjenčanja u crkvi sam mislila da su proizvod iz Hollywooda. Istina, nakon serije „Ptice umiru pjevajući“ skoro sam i sama patila zbog toga što se katolički svećenici ne mogu ženiti jer sam kao dijete poistovjetila sve njih sa Richardom Chamberlainom. Nakon ’92. godine sam se polako navikavala na pojačano prisustvo vjere i religije svuda oko sebe, vremenom naučivši da ne pitam mnogo, da češće šutim i da svoje mišljenje ne iznosim uvijek javno. Navikla sam se na činjenicu da se odjednom pojavio ogroman broj ljudi koji su došli pameti i pronašli sebe u nekoj od religija i jedino što sam uvijek tražila jeste da mene ostave na miru.

Jedino što nisam nikad prihvatila jeste priča po kojoj se prije nije smjelo – moliti Bogu, ići u crkvu ili džamiju. Mene su čuvali dido i baka koji su istu tu crkvu posjećivali redovno, a dedo i nana su postili svaki Ramazan. Moj stav je uvijek bio – ako su mogli oni vjerovatno su mogli svi. Činjenica – niko nije mogao biti visoki politički funkcioner i vjernik jer je (čini mi se) onakva država i njeno uređenje isključila takve mogućnosti. Moja sadašnja komšinica mi je pričala da je odbila učlanjenje u Savez komunista uz riječi da „nikad ne legne prije nego što djeci ne prouči Bismilu i da njoj takvoj nije mjesto među komunistima“. Valjda je bila jedna od rijetkih koje su shvatile da žele sjediti samo na jednoj stolici.

Šta mislim ja o šerijatskom vjenčanju? Malo toga znam, istina. Znam da se tu kao odredi suma koju muškarac plaća ženi ako se razvedu i po nekoj logici pretpostavljam da bi takav brak trebao biti uređen po šerijatskom pravu. Ni o njemu ne znam baš nešto pretjerano mnogo, ali činjenica je da kraljicu Raniju uvijek ističu kao super naprednu i kao ženu koja se bori za prava žena u islamskom svijetu. Pretpostavljam da su ta prava njima ugrožena čim se jedna dama u svojim nastojanjima da ženama tamo obezbijedi ono što mi imamo ovdje toliko ističe. Pravo na to da budu ravnopravne sa muškarcima, da se obuku kako žele ili da mogu hrabro i ponosno koračati kroz život? To su sve prava koje ja imam ovdje na brdovitom Balkanu a kod nas se svako malo organizuju neke borbe za veća prava.

Lično nemam ništa protiv toga da se ko god želi vjenča onako kako želi. Nemam ništa protiv toga da se ljudi žene po crkvama i džamijama ako je to njihov lični izbor i nešto što žele. Ova manifestacija u Zenici mi ipak ima jak politički miris iz prostog razloga što kod nas vjera i religija tako i mirišu. Mogu vladajuće stranke izdavati koliko god hoće saopštenja – svako od nas zna koja stranka stoji ispred koga i zbog čega. Tako nam funkcioniše država već godinama, ako se uopšte može reći da funkcioniše.

Sam čin stupanja u brak meni predstavlja nešto totalno drugačije. Ja sam to uvijek zamišljala kao nešto gdje se na jednom mjestu okupe ljudi koji se vole i koji žele tu svoju ljubav podijeliti sa onima koji ih vole. Sama vjera mi predstavlja stvar koja se nosi unutar sebe i ne volim bilo kakva medijska eksponiranja. Spojiti na jednom mjestu vjersko vjenčanje u masovnom obliku, gdje ti familija sjedi na tribinama (ne znam jesu li plaćali karte), gdje se uz sve veže sin jednog državnog glavešine, gdje se sve odigrava uz veliku medijsku pompu, i gdje parovi dobijaju određeni novac za to – meni se to iskreno uopšte ne sviđa.

Mogu biti još iskrenija pa pitati – jesu li se oni vjenčali stvarno ili je to sve bila predstava? Uz scenografiju, muziku, kostimografiju i plaćene glumce, samo što je pozorište bilo premalo.

Ja sam se smijala i kad se u Tuzli održavao onaj masovni poljubac za Ginisovu knjigu rekorda – i to mi je bilo smiješno jer sama činjenica da se na jednom mjestu balavi toliko ljudi meni je smiješna. Ovom šerijatskom vjenčanju se nisam smijala nego sam ostala bez teksta. Nije slučajno to sve ni zapalo Zenicu. Ovdje svi dobro funkcionišemo, nije nacionalizam u prvom planu kao na drugim mjestima i u drugim gradovima. Svaki čas nam sa bandera visi neki transparent da nas opomene da budemo multi svašta nešto. Kad se napravi zgrada za pripadnike islamske vjerosipovijesti i podigne prašina oko toga onda se obavezno spomene i KŠC (Katolički školski centar). Uvijek ima toga – ako mogu oni možemo i mi. I sve dok postoje „oni“ i „mi“, uvijek će svaka manifestacija sa obilježjima bilo koje religije imati politički miris – samo zbog toga što to sve i nastaje u glavama političara.

Na kraju ću samo reći – ja se nikad ne bih udala u šesnaestercu!

  • Share/Bookmark

Slični postovi

Written by: Cyber Bosanka

Filed Under: Zenica i BiH

Tags: , ,

Trackback URL: http://www.bosanka.net/vjencanje-na-zelenoj-travi/trackback/

Comments

  • blentoven

    August 21, 2009 at 2:59 pm

    Kada vidim kako si dobro opisala ovaj “fenomen” sherijatskog vjencanja dodje mi da obrisem svoj post…svaka cast malena…mislim da se ni  ja necu zeniti u sesnaestercu:)))))))

  • aleksandra

    August 21, 2009 at 3:23 pm

    E da, vidjela sam da se podigla velika prasina oko tog vjencanja, SErijatskog vjencanja, ako sam dobro procitala i malo sam cunjala po internetu i trazila nesto o tome, ali nista konkretno nisam nasla, samo neka pravila, oko neke isplate, pristanka oca djevojke koja se udaje itd.Neka mi niko ne zamjeri sto sam neupucena, a voljela bih da znam vise.
    U Beogradu se svake godine ispred Skupstine skupe parovi, vrag zna koliko,, pa se vjencavaju tako svi zajedno i pojma nemam sta za to dobiju, tako da se to grupno vjencanje ne obavlja samo u Zenici.
    A sta ja mislim o tome? Nista!!! Ja se udala u krugu najblize porodice, kumova i prijatelja, vjencali se i u crkvi, poslije se jelo, pilo, igralo i pjavalo, potrosilo se mnogo novca i ja jedva docekala da idem kuci i odmorim se sa svojim dragim…i sve bilo isto, samo mi prikacise neko novo prezime,jedva sam se navikla na njega i to je to!!!Ah da,,,i ostale lijepe slike, ja u bijeloj haljini, pa klinci ponekad pogledaju. I SVE NAS DVOJE SAMI FINANCIRALI!!!!
    A to MI VI ONI…pih, samo ti treba jos i o tome da razmisljas!!!Neka radi svak0o sta mu drago.Nego procitah ovdje da jos neko ne bi da se zeni u sesnaestercu.Cuj slucajnosti…
    Uzivajte!!!!!

  • Samir

    August 21, 2009 at 8:06 pm

    Mene je ovo “vjenčanje u 16ercu” podsjetilo na Djeda Mraza. Kad se prošlog decembra digla hampa na jadnog debeljka kojem se djeca raduju, rečeno je da “to nije dio naše tradicije”. A ovo atletsko vjenčanje Gadafijevim parama jeste?
    Sve skupa, ne sviđa mi se, zato što daje povoda bolesnicima kao što je onaj “stručnjak za terorizam” koji se preziva kao naš kantonalni premijer da pričaju na sve strane kako je Zenica “leglo terorista”.
    U suštini, ovo vjenčanje ima veze s vjerom koliko i rumunski rizling koji je Dell boy u Mućkama podvalio svećeniku kao “svetu vodicu u rinfuzi”. Ovo je parada seljakluka i zato mi se ne sviđa. 

  • ceca

    August 21, 2009 at 9:15 pm

    I opet je to pitanje ličnog izbora. Ako je to vjenčanje bilo baš onako kako su željeli ti mladi ljudi, onda o.k. Ja im lično želim dug i srećan brak. Meni nije smetalo što se  to dogodilo u mom rodnom gradu, jer isto tako kao što ne dam nikome da mi uništi ili omalovažava uspomene na piće “Alpinu”(pozdrav Kerimu), omladinske radne akcije(ko je još vidio da mjesec dana ustaješ u 4 ujutro i besplatno radiš) i moju mladost koju sam provela doslovno od Vardara pa do Triglava, boriću se da svako bez obzira na ime i prezime ima pravo IZBORA. Na kraju niko nije nikoga tjerao niti da se tako vjenča, niti da prisustvuje tom činu. To je jednostavno ko voli nek izvoli.poz C 

     

  • aleksandra

    August 21, 2009 at 10:20 pm

    Cecu za predsjednika!!! Svaka cast!!!!Poz i za Kerima!!!!
    Nego hoce li mi neko pojasniti sta je to Serijatsko vjencanje, ali malo detaljnije??? Kontam da je to grupno vjencanje, ali???????!!!!!!!!! Ne zamjerite sto ne znam vise.

  • ermin

    August 22, 2009 at 9:18 am

    kakvo grupno vjebncanje ….sherijet je naziv za vjencanje po islamskim propisima samo sto je to sada bilo kao neka vrsta grupnog vjencanja ,,,znaci vjencanje koje obavlja hodza a ne opstinar mada oni nakraju moraju otici i do opstinara da bi to ozakonili sudskim putem,,,,komsija mi je prisustvovao tom vjencanju cisto radi nekih odredzenih poklona koji su mladenci dobijali od islamske zajednice…jos nesto gore je kneko opisao da je ovo kao sve izmisljenoi da su to radili glumci stvarno smjesno i zalosno.,,,koliko znam i katolici kao i pravoslavci isto tako stupaju u brak i preko crkve tako da nevidim nista lose ako neko odluci ovjekoviciti stupanje u brak kako vjera zapovjeda,,,,Inace sto se mene tice t+o ce biti samo /ako bude / 2 svjedoka opstina potpis i kuca heheheheh :)

  • ermin

    August 22, 2009 at 9:29 am

    i btw. da ti pohvalim sajt tj mogucnost komenta bez prethodnih pregledavanja doticnih sto nije slucaj na blentovenu sto me pomalo ljuti ,,,,,njegov post o ummetu mi i nije bas prijao bilo je puno sarkazma u njemu te sam htjeo odgovriti ali izgleda da ga nije htjeo objaviti sto bas i nije demokratski u prevodu stavljacu odgovore koji velicaju moj post sto bas i nije za pohvalit eto pozz 

    ps .nadam se da neces bristai ovaj odgovor :)

  • aleksandra

    August 22, 2009 at 10:03 am

    Hvala Ermine!! Sada mi je jasnije.Znaci da je to vjencanje koje obavlja hodza, ali ovaj put se to desilo tako, masovno.E dobro, sada znam.Pa ni ja ne vidim nista sporno u tome.I ja sam se vjencala u crkvi po svim crkvenim propisima.I niko nije imao nista protiv. Ja se izvinjavam svim ljudima islamske vjeroispovjesti sto sam bila neobavjestena, ali sam zamolila takodje da mi se to pojasni i hvala na objasnjenju.
    Uglavnom, svim parovima koji su taj dan usli u bracnu zajednicu zelim svu srecu ovog svijeta, bezgranicnu ljubav i postovanje i puno , puno beba.

  • Miro Vinduska

    August 22, 2009 at 11:32 am

    Nakon tri godine sam nakratko opet boravio u Zenici.Pun sam negativnih utisaka,o kojima drugom prilikom.Demokratija je dole tesko razumljiva.Jedino pozitivno sto se moze ipak o nekim stvarima otvoreno diskutovati.Ako me mozete dobro razumjeti u jednoj recenici da ne pisem Markove konake.Citav politicki i vjerski sistem u Bosni mi lici na onu “za saku dolara”Zenicani neka se ne sekiraju demokratija polako ulazi na mala vrata.
    P.s. samo za Hanu.
    samo jedanput sam uspio komentar poslati Blentovenu.Pitao sam Damira da mi objasni kako ali ni on sam ne zna.Kaze pitaj Hanu ona je to postavila.Pa duso moja objasni mi kako, da i njega mogu malo isamarati kritikama.Mi u sredovjecnim godinama imamo problema sa ovom tehnikom.
    srdacan pozdrav i od moje H.

  • Cyber Bosanka

    August 22, 2009 at 4:00 pm

    @blentoven: nemoj zezati, slucajno da nisi brisao nista :) )))
    @aleksandra: dobro je, Ermin je pojasnio sve.
    @Samir: hehehe, otprilike si jedan od rijetkih koji je skontao sta kritikujem u postu
    @ermin: ok, nemam ja nista protiv takvih vjencanja, ali sam licno protiv ovakvih masovnih. nema veze, svakako spadam u manjinu koja bi radije da se vjerska vjencanja i sve vjerske manifestacije zadrze upravo tamo – u vjerskim objektima.

    sto se tice mojih i komentara na http://www.blentoven.com, ujedno i odgovor za Miru – ja pisem na WordPress platformi a on na blogger.com. kod mene je sve podeseno da komentari prolaze odmah a kod njega ima nekih problema koje pokusavam da skontam vec duze vremena ali jos nisam nasla nacin da podesim i to i da svi budu u mogucnosti komentarisati. cim to rijesim moci cete komentarisati i kod njega :) ))))

  • kozolec

    August 22, 2009 at 5:47 pm

    Cyberka,
    Nakon tvog pročitanog posta nasmijala si me sa onim dijelom nogometnog igrališta pa pomislih da bi bilo dobro da posredujem comment.
    Šerijatsko ili bilo koje drugo vjersko vjenčanje je vrijedno svakog respecta i mislim da su ovaj masovni događaj mnogi Zeničani ( i koji to nisu) prihvatili kao jedan veliki događaj, što on zapravo i jeste. No, ja se ne bih zaustavljao na vjerskim načelima ili vrijednostima same manifestacije nego bi želio podvući paralelu ovog događaja sa »funkcionisanjem« grada odnosno države.
    Svi smo svjedoci toga, da je vjera nakon ratnih dešavanja našla plodno tlo za svoj razvoj i usuđujem se reći rapidni rast u narodu. Slučaj sa BiH je vjerovatno jedan od masu primjera u svijetu, gdje se nakon kriznog vremenskog perioda države, traži nešto »više«. Da li je to egzistencija, porodica, novac, karijera, mahinacija, lopovluk ili prevara? Stvar izbora. Međutim, svi naši izbori padaju u vodu kada je vjera u pitanju, a svi potajno vjerujemo da je sve nabrojano u uskoj sprezi sa razvojem religije bilo gdje u svijetu. Šta je to, što je navelo narod da traži utjehu u vjeri, i kakav je osjećaj imati ljude oko sebe sa kojima dijeliš zajednički duh? Sjetim se ovog slučaja i pomislim da sam svoj zajednički duh doživio navijanjem za svoj nogometni klub ili pak reprezentaciju, gdje se osjećam kao stopljen sa masom ljudi koji žele samo jedno. Nešto »više« je pobjeda i ništa drugo. Ali znam, da moje stapljanje traje 90 minuta i sve nestaje do sljedećeg čina. Kao vjerski ritual. Kao sabah ili misa. Ko zna!?
    No, sve je lijepo i to traje… Ali sve dok ne primjetiš da se u tvoj »vjerski« prostor umiješao nekakav »nepotrebni« faktor koji te defacto odbija i traži od tebe da svoju vjeru ili zagrabiš ili odbaciš, dovodi te k spoznaji da se vjerom služe mnogi ljudi, koji ili ne znaju zašto se bave religijom, ili žele imati moć nad ljudskim umovima, ili nešto sasvim drugo.
    Da! Političari, načelnici, ministri, savjetnici, državni aparat i ostali. Našli su shodno da se pojavljuju na raznim vjerskim priredbama i manifestacijama samo zato što žele pokazati napaćenom narodu da su uz njih, i da misle slično. Upravo nabrojani ljudi su oni, koji su »nepotreban« faktor u tom zajedničkom duhu. Faktor sputavanja i obmane naroda sa poštenim namjerama. Ukoliko pak političari imaju želju i htjenje pokazati svoj vjerski duh onda mislim da s takvim duhom ne smiju obavljati funkcije unutar gradskih odnosno državnih ustanova unatoč tome da je vjera stvar svakog pojedinca, jer se vjera na našim prostorima uvlači na mnoga mjesta gdje joj i nije baš mjesto. Ili je možda »njihova vjera« samo spona, most ili konekcija sa narodom? Glas više na izborima.
    Vratio bi se na manifestaciju. Ne želim kritikovati učesnike nego bi se radije osvrnuo na organizatore i one, koji su dozvolili vjenčanje na nogometnom igralištu. Da! Veliki i karizmatični Gadafi je isti onaj političar koji ide u isti koš sa političko-lokalnim vođama. Pitam se zapravo, koji je njegov osobni interes u svemu ovome ako on uopšte i postoji? Financirati nečiju svadbu u drugoj državi!? Ako već ne postoji osobni interes Gadafija, koji je onda interes Libije da je povukla ovakav potez? Da li ljudi u Libiji znaju da su dali svoj poreski novac? I na kraju koji je interes Zeničana gledano kroz prizmu religije i uvažavanja religijskih običaja? Da li će Zenica svojim manifestacijama kao ovo vjenčanje, prirredbom sa imenom ptice ili nedavni koncert u dvorani postati, odnosno da li postaje utrdba onih, koji bez zadržavanja deklariraju i manifestiraju sve najbolje iz jedne religije? Koji i kakav imidž gradimo u državi, i kako to utječe na naše živote i generacije koje dolaze? Sajamski grad, vatreni grad ili kako to naši opštinari predstavljaju Zenicu, citiram: »… Zenica se probudila iz sna u koji je utonula u naručju diva, ali i sna iz kojeg joj čvrsti stisak tog Golijata nije dopustio da istraži veliki svijet šarenila oko sebe”. Pročitavši ovo na njihovoj web stranici pomislih kako je taj Golijat željezara.
    I sada imamo vjeru, politiku, željezaru oli ti ekonomiju, a stvari nam još uvijek ne funkcioniraju najbolje. Politika dozvoljava mješanje vjere unutar svojih političkih resora. Vjera se manifestira kroz nedavna ratna stradanja I vrlo rado kuca na vrata državnih institucija garantiranjem izbornih glasova, a ekonomija je takva da je samo pitanje dana kada ćemo bankrotirati. Ali još uvijek imamo dovoljno novca za gradnju vjerskih objekata I ne znam kakvih centara. Kako onda ne mogu te iste vjerske institucije platiti jednu svadbu??? Mnogo puta Zeničani ostajemo zapanjeni sa donacijama različitih vrsta. Priznajem da sam ovaj put ostao zatečen! Zenica sa još jednim potezom postaje crna tačka svijeta, jer je dozvolila da se grad povezuje sa donacijom političara slabog imidža u svijetu. A nadam se da je ovo kao što Cyberka veli, samo jedan igrokaz!
    No, Zenica i građani Zenice koji misle suprotno ili koji su sličnih razmišljanja ili su otišli, ili se sakrivaju ili nemaju moći da urade bilo što. Činjenica je da ih je premalo da se odupru glasom ili djelom. Zenica jednostavno ne liči na grad nego polako poprima sve elemente fundamenta. Zenica je postala seoska raskrsnica izopačenih političkih vođa, gdje mi građani stojimo I čekamo da nam se upali zeleno svjetlo. Zeničani glorificiramo djelo I likove vođa kroz naš utrošeni poreski novac. Pitamo se sada da li smo stadion I dvoranu izgradili za upražnjavanje vjerskih običaja ili za namjenu zbog koji su ti objekti I napravljeni? Da li u ovom slučaju imamo imidž vjerskog ili sportskog turizma? Kakogod ova manifestacija je donijela nešto novca u budget opštine ali šta nam to znači kada taj isti novac ode za popravak daski na trgu pred Bosankom.
    I za kraj. Svim mladencima sve najbolje!
    A političarima dugu I tešku starost.
    kozolec

  • Samir

    August 23, 2009 at 9:25 am

    Pade mi jedna ideja na pamet: šta mislite da tražimo da Carl Bildt sponzoriše masovno vjenčanje (ne)sretnika koji su tokom rata utočište našli u Švedskoj? BH izbjeglica je bilo sigurno više tamo nego u Libiji, a tako im je “loše” bilo da ih se daleko manje vratilo u BiH iz Švedske nego iz Libije. Jedii je problem što su u Švedsku bježali pripadnici svih vjera, pa i ateisti, a u Libiju koliko znam nisu.
    Nikako mi se ne sviđa svrstavanje u torove, a pogotovo što mi se ne sviđa čoban tora kome sam pripao po defaultu, jer se tako zovem. “Moj” čoban više voli kriminalce, pedofile i tajkune nego mene, pa onda i ja moram gajiti ista osjećanja prema njemu.

  • dzen

    August 23, 2009 at 2:23 pm

    Hvala Hana na odličnom tekstu..
    A i komentari su super..Ipak se ne mogu oteti utisku da kad bi npr. htjeli Jevreji, Romi, Hare Krišna, Sikhi, Budisti….  (da ne nabrajam dalje) održati neko tradicionalno masovnu priredbu na ZE stadionu ne bi baš bilo olako..Ili se varam?
    Dakle, s demokratijom to vjenčanje nema  pojma. Nije  ni politički korektno,sudeći po izjavama očevidaca..Kakve veze ima sa Muslimanima u  BiH? Nema…Šerijatsko vjenčanje nije po BiH zakonima priznato..Muskarac po serijatu moze imati vise zena…
    …a u BiH ?…( moze ali ako je finansijski stabilan i nema kredita,he,he,šala)…I tako dalje…. 

    Ne radi se o samom činu vjenčanja ni ljudima koji su bili tamo jer većina njih nema pojma o Šerijatskom pravu.Radi se o porukama koje neko šalje u BiH gdje to može “proći” (u ZE) zbog tradicionalno neutralnog stava Zeničana do svega…Čuj, Gadafi sve financirao! Zašto? Bolje da napravi fabriku cipela,npr. pa ljudima da mogućnost da se zaposle….
    Pa da ne bude zabune… iznad svega poštujem sve religije i prave vjernike ali svaki pravi vjernik bi bio skeptičan do ovakvih manifestacija i to nekako fali u svemu ovome. A možda je i bila neka reakcija pravih vjernika a da ja nisam najbolje obavještena…

    Pozzz 

  • Mahlat

    August 24, 2009 at 9:12 am

    ”Ova manifestacija u Zenici mi ipak ima jak politički miris iz prostog razloga što kod nas vjera i religija tako i mirišu.”

    Mogla si samo ovo da napises i sve bi bilo jasno. Postujem svaku veru i tradiciju koja je prati, svaciji izvor ali kad to mirise na politiku gubi svoj smisao.

    I tako je svud ana ovim nasim prostorima koji su nekada bili zajednicki.

  • Adela

    August 24, 2009 at 5:00 pm

    da ponovo ne pametujem samo cu “paste” sto sam stavila @blentoven:

    mi smo ljudi moji podjeljeni davno samo sto imali jaku shaku na celu tolike godine da nas je cuvala na pravom putu..e te shake vishe nema…vjera je tu da ostane ovaj put…I vremenom ce ja se nadam biti nesto sto je privatno I iza zatvorenih vrata…trenutno nije tako I ne treba da nam smeta sto se neko vjencava u “shesnestercu” I sto se pijevaju Ilahije I kaside ili kad neko poslije opcinskog vjencanja produzi do crkve, kao sto ne treba da nam smeta sto ljudi idu u Medugorije da se pomole Gospi, sto million ljudi izadu na ulice kada se Papa pojavi u bilo kojem dijelu svijeta, kad Madonna I bilo koji druga svjetska estradna lichnost objesi krst oko vrata kao “fashion statement” I kad to isto uradi musliman/ka iz bosne samo s mjesecom I zvijezdom….to su sve lichni izbori I osnovna ljudska prava ….koja se postuju u svakoj normalnoj zemlji…i bez obzira sto nekad nisu bila tu kod nas …sad jesu ..bez obzira sto je to nesto “ti”(ko god) tako nikada ne bi uradio , ne znaci da je to nesto pogreshno..to je Bosna, multietnicha zemlja gdje sve tri vjere imaju ista prava..gdej se  mogu slaviti I bajram, I jedan I drugi bozic a isto tako za sve je tu I nova godina…zato smo se valjda “borili” tj branili … hajde da se fokusiramo na druge stvari jer oko ovoga se josh uvjek “ljute I svadaju” samo “third world counties” u sta I nas na zalost ubrajaju(neoficijalno)…
    I iskreno , nikad se ne bi udala  sherijetski kao a ni u crkvi …ali ne bi odbila poziv da prisustvujem na takvim dogadajima I da podjelim sa nekim njegovu radost…ali sto jest jest “kad Procvatu Behari” sa Zabranjenim Pushenjem I onim horom (el nur.ja mislim) ili Marija Magdalena I Doris Dragovic..itd itd…ili masovno vjencanje sponzororano predstavnikom islamske zemlje ili vatikanom…koga briga i..stvartno sta ima loshe u tome????
    pozzz svima

  • dzen

    August 24, 2009 at 8:36 pm

    Niko nema ništa protiv vjere i sve vjere su sasvim ok…A ja baš mislim da je ovo bilo protiv vjere ako razumiješ…da stadion nije Božji hram…na kraju krajeva..
    Ali najviše me brine to kad se govori o jednakosti i istim pravima…To me podsjeća na neka loša vremena kad smo isto tako potiskivali istinu i slično  govorili…Koja jednakost neki????

  • Adela

    August 24, 2009 at 9:58 pm

    @dzen: malo detaljnije????

  • ermin

    August 25, 2009 at 11:05 am

    svi smo mi ispolitizirani cak i ovi postovi idu u nebitne stvari ……pustite ljude koji su  se vjencali na ovaj ili onaj nacin stoga bezz tumacite stvari koje se netrebaju tumacit,,,,,mozda je najbolje bilo da ova tema nije ni stavljena na tapetu …….

  • dzen

    August 25, 2009 at 12:54 pm

    Draga Adela, ništa posebno nisam htjela reći,samo to da Bosancima i Hercegovcima želim da se okrenu prema sebi,stvaraju i jačaju svoju vlastitu kulturu uz poštovanje svih vjera i naroda…i da se ne uzdaju u druge države i ne nasjedaju nikome…Bosanci smo prilično naivni i brzo nas može neko nasamariti, istorija je  to pokazala… I da čuvaju svoju prelijepu zemlju
    Ermine, sve je u redu,samo komuniciramo i čini mi se baš lijepo…
    Pozzz

  • Adela

    August 25, 2009 at 3:12 pm

    u popunosti se slazem Dzen samo je cinjenica da Bosna je prvi put individualna drzava poslie ovog dugogodishnjeg sranja i da tek stvara svoju kulturu..ono prije je bila kultura cijele jugoslavije koje su na zalost sve ostale republike/drzave mnogo prije  Bosne odbacile…a to sto nam u kulturu ulaze neki novim “moment”…sta ces i to je dio nezavisnosti koliko god nam se ne svidjelo…ali sto je najzalosnije takve manifestaciej su objerucke prihvacene svugdje u svijetu…svi uzdizu bilo koju vjeru i bilo koji dogadaj vezan za nju..samo kad se u bosni vako nesto desi na zalost odma se pripisuje cinu seljakluka…
    znam da je sve ovo veliki shok pogotovo za generaciju titinog doba..ali to je stvarnost nashe zemlje…ljudi su se okrenuli bogu i djeluje kao da ce tako i ostati..zato kazem neka svih manifestacija..neka i papa dode i vjencha sve koji zele da su vjencani njegovom rukom i neka se desi u sesnestercu..i neka bude to dio nashe kulture i lichnog izbora a daj da se mi fokusiramo na druge stvari ..na existenciju..na evropsku uniju ..na bilo sta profitabilno sto ce dati neku nadu ovim novim gneracijama sto dole odrastaju..
    i da slazem se Ermine ..samo razgovaramo…ne osjetim da je iko ikoga uvrijedi..i neka i ovakvih tema..ne mozemo uvjek zivjeti u oblacima..stvarnost treba gledati u oci ..pozz

  • Lana

    August 25, 2009 at 6:00 pm

    “…ali sto je najzalosnije takve manifestaciej su objerucke prihvacene svugdje u svijetu…svi uzdizu bilo koju vjeru i bilo koji dogadaj vezan za nju..samo kad se u bosni vako nesto desi na zalost odma se pripisuje cinu seljakluka…”

    Prihvacene su u svijetu u kome su kultura i ljudska prava postuju jer su prije svega zasticena zakonom. Toga na zalost u Bosni nema, u svijetu se gubi pravo zaposlenja ako se dokaze da je neko napravio komentar na nacinalnoj osnovi o nekome drugome, te se kao i obicno, u jakim socijalnim drzavama zakoni postuju, opet ponavljam toga na zalost u Bosni nema. Dakle treba prvo uspostaviti temelje za svaku naciju da ima prava ( znam neki ce reci “ko’ im brani”, no svi mi znamo stvarnu situaciju), a to sto se u “muslimanskoj Bosni” cestita Bozic, ili u “hrvatskoj Hercegovini cestita Vaskrs” ili se u “srpskoj Krajini” cestita Bajram ne cini nas, nazalost, ravnopravnom drzavom. Sve je to daleko od stvarne “slobode prakticiranja vjere”
    koja se uziva u svijetu. Zivim u zemlji u kojoj policajci zapadne drzave imaju pravo da nose turban na glavi (koji da dodam nije dio zvanicne uniforme policajca ove zemlje) jer im to vjera zahtjeva, kazu ovdje to je “Human Rights Code”. Rodjena sam i odrasla u Bosni ali ne zivim tamo vise i dio sam te tzv. “dijaspore” ali se svaki put pri posjeti ne osjecam kao u drzavi u kojoj sam odrasla i rodjena, nazalost osjeti se uticaj “vecinskog naroda” bilo gdje da odem i htjeli mi to priznati ili ne malo je zenicana ostalo u tom gradu, seljakljuk ( ne po lokaciji odakle su dosli nego po mentalitetu ) je tu i izgleda da ce tu i ostati. Dakle “sherijatsko vjencanje uz ilahije i kaside” u Zenici prolazi bez problema, jasno je zasto, vjerujem da bi isto tako masovno vjencanje sa blagoslovom nadbiskupa vrhbosanskog Puljica i uz prigodan koncert Thompsona, prosao bez problema u Hercegovini no bila bih u stanju napraviti
    dobru opkladu da se lokacije ovoh manifestacija zamjene – eto opet ’92. Onaj ko moze da zivi sa tim osjecajem superiornosti/inferiornosti, neka mu je dragi Bog na pomoci ( kojem god se moli) jer u najboljem slucaju, sticice Bosna i Hercegovina napredni svijet sto se tice ovoga pitanja jednoga buducega milenija……..ako bude srece.
    pozdrav

  • Adela

    August 25, 2009 at 8:47 pm

    Lano mene ne interesuje sta se desava u entitetima “herceg bosne” ili “republike srpske” jer to su dijelovi Bosne koji NEZELE da pripadaju Federaciji ma koliko ih svijet tjerao i vjerujem da osim Puljica ili Dodika niste ne bi upalilo u tim djelovim..ali sto se tiche federacije sigurna sam 100% da bilo koja crkva bi moga organizovati istu manifestaciju na stadionu…imamo Katolicki skolski centar..i svaka cast jedno od boljih skoli u ZE ali neka nam i medrese…to je moja poenta…a sto se tiche ljudski prava tu se u potpunosti slazemo…zato i kazem da ljudi ne treba de se fokusiraju na svakojake”priredbe” nego na puno vaznije stvari kao sto su borba za gradanska, i radnichka prava, za bolju ekonomiju, za manje korupcije…itd itd…

  • kozolec

    August 25, 2009 at 8:49 pm

    @ Lana,
    ubode ga ti pravo!
    Potpis!

  • Lana

    August 26, 2009 at 3:06 am

    @Adela…..Ne slazem se da crkva moze organizovati istu manifestaciju u Zenici, to je jednostavno tako, jer svaki put kada se komentira dogadjaj vecinske nacije za “odbranu” se odmah povlaci ovo “pa imamo Katolicki Centar”, nije ovo ni prvi a vjerujem ni zadnji put da je to “adut” ravnopravnosti nacija u Zenici.Treba se prestati pretvarati, odbaciti razmisljanaja tipa “ovdje se moze a tamo ne moze”. Ti ne mozes gledati to iz objektivne perspektive jer si u subjektivnoj poziciji.
    Sto se tice “entiteta”, ticali se oni tebe ili ne, tu su da ostanu i jacace kao sto jaca “centralno-bosanski entitet”, sto to prije svi shvate i nadju zajednicki jezik, to brze do onih stvari kao sto su “gradjanska i radnicka prava, ekonomija itd.” Ocigledno da taj sistem uspjesno funkcionise u svijetu, ali daleko smo mi od jedne Svicarske. Za sada, jos se vidaju rane koje su “zatrpane” u vrijeme stare Yu, kada nema kruha i posla ima nesto sto se gladnom narodu oduzeti ne moze – nacionalna pripadnost, pa se od straha
    da “oni drugi” ne prevladaju, svako “busa u prsa” na teritoriji gdje ih je vise. Tipican primjer choporativnosti. Tako lijepa zemlja, sa tako ruznim uspomenama.

  • dzen

    August 26, 2009 at 7:16 am

    Eh,nema Hane pa se mi raspisali,koristimo “gužvu”…
    Slažem se s Lanom ali razumijem Adelu, pošto, koliko razumijem,živi u ZE i stvarno ne može biti objektivna..
    Dok postoji takmičenje ko će više istupati vjerski i koja će vjera nadvladati,nema ljudskih prava…
    Pravi vjernici trebaju prostor za obavljanje vjerskih obreda i slobodu izražavanja u skladu sa religijom kojoj pripadaju….A koliko znam,sve religije preferišu skromnost,mir,dobro..a ne komercijalizaciju i politizaciju…Zato mislim da je religija za mnoge u BiH paravan i bjeg od realnosti i tako se ljudi  aktiviraju na potpuno neživotnim stvarima..od kojih se dugo ne može živjeti i zato može doći do pucanja šavova i haosa…
    Ima jedna žena, neka psihologinja…gledala sam je na BiH TV, ne znam kako se zove…govori ekavski ali mislim da je Bošnjakinja…Izuzetno pametno i realno govori… BiH želim što više takvih ljudi koji će možda uspjeti aktivirati sasvim druge energije kod ljudi….
    Pozzz
    Hana, da li si uživala na Madoninom koncertu?

  • aleksandra

    August 26, 2009 at 10:01 am

    pa dobro ljudi, do kada vise??? Sve se svodi na politiku i kao sto Mahlat rece izgubi svaki smisao.Nijedan post nije imao vise komentara kao ovaj, a kod Blentoven-a bila ista situacija.Kao da su svi docekali ovako nesto, pa hajmo raja da ponovo jedni drugima vadimo oci!!! Organizovano neko vjencanje, neki uzeli goleme pare( vjerovatno pojedinci), te pobrali simpatije ovih ili onih i kraj price.P[arovi koji su pristali da na ovaj nacin stupe u bracne vode su sigurno puni utisaka, jer (morate priznati) ovo je bilo ipak nesto nesvakidasnje i interesantno. Pa hajde da im ne kvarimo…
    Svi mi znamo kakva je situacija i u Zenici i cijeloj nam Bosni, a i u svim drugim ex-Yu republikama. Uzas!!!!!!!! Ali drago mi je sto jos uvijek ima ljudi koji zive svoj zivot ne zamarajuci se glupostima i koji realno sagledavaju situaciju. Ja sam od onih koja je 92. otisla iz rodne Zenice poslije smrti tek preminule majke, pa sa ranjenim srcem i dusom krenula u novi zivot, ali hvala Bogu i mojim roditeljima sto u tom istom srcu nije bilo niti mrznje, niti gorcine.
    Pa i prije 92. bilo i dzamija i crkava, te raznih manifestacija i  vjerskih okupljanja, ali brate sada pretjerase i ovi i oni i vasi i nasi i njihovi i mi i vi i oni i svi…i Bogu smo teski, a pred njim svi ISTI.Bilo je uvijek pravih i iskrenih vjernika i za njih RESPEKT.
    Neko je cspomenuo SVIJET, a u tom svijetu se niko ne sprda i ne igra sa sa religijom kao mi.I ne kriju se iza nje, nego se ljudi dice svojom industrijom, obrazovanjem, sportom, umjetnoscu itd. Evo ja na svakom koraku , cini mi se, nailazim na novoizgradjenu crkvu, a pravom vjerniku nije potrebna nijedna…on ce da se pomoli i u tisini svog doma.
    I da…hvala BOgu sto ovako razmisljam, sto povodom Serijatskog vjencanja zelim samo da kazem SRECNO MLADENCI!!!, sto imam mogucnost da uzivam sa svojom zdravom porodicom u prirodnim ljepotama nase Bosne, sto me u Zenici doceka moja raja, normalna… I hvala mojim roditeljima sto su me ovako vaspitali!!!!
    I ajd Hana pisi nam malo o Madonni i koncertu!!! Jedva cekam.

  • Adela

    August 26, 2009 at 9:04 pm

    @lana: ne osjecham se subjektivno jer ne zivim u zenici vech 10 punih godina…s vremena na vrijeme je posjetim i zakljucujuchi iz lichnih iskustava kao djete muslimana i pravoslavke sa uzom familijom toliko izmjeshanom svim vjerama, 100% vjerujem da crkva moze napraviti istu manifestaciju u Bosni…nisam cula za masovno crkveno vjencanje ali znam da imaju proslave Hrvatskog proljecha u HKD-u gdje sma par puta lichno prisustvovala, znam da kad svatovi Bosnom prolaze sa mladencima katolichke vjeroispovjesti poslije crkvenog vjencanja, hrvatska zastava se viori i ako je to zastava totalno druge drzave…i na takvoj svadbi sam prisustvovala i nikakvih problema nije bilo…zato sigurno mogu rechi da u bosni sve vjere mogu jednako da se exponiraju a kao sto su i same vjere drugacije normalno je da su i manifestacije koje ih prate razlichite..i opet ponavljam to treba da nam bude zadnja stvar koja nam smeta jer koliko se god otimali vjera je jedino po cemu se razlikujemo i iz nekog glupog razloga samotipichnog Balkancu nemozemo da skontamo ako manje gledamo na te nashe razlike a vishe na ono u cemu smo totalno isti puno manje bi bilo nehumanosti i ljutnje u nashem svijetu….
    pozz;)

  • džen

    August 27, 2009 at 9:13 am

    “Prema šerijatu, na primjer, žene ne smiju da voze auto, zabranjeno im je bilo kakvo šminkanje, kao i da se udaju za nekoga ko nije njihove vere. Muškarcima je strogo zabranjen bilo kakav dodir žene, osim supruge ili ako im je u rodu. U šerijatskom zakonu još uvijek važi smrtna kazna kamenovanja, a njena primjena je česta u Iranu, Nigeriji….”
    NE, HVALA..

  • Admir

    September 3, 2009 at 9:41 am

    Ocekivao sam od tebe ipak malo vise informisanosti…… Haj neka, svako danas da sebi pravo da svasta komentarise. Zasto ne bi i ti? Moje iskreno i dobronamjerno misljenje je da ti je bolje da si se odlucila na sutnju, kad si vec vagala između komentara ili sutnje. Ovako si sama sebe devalvirala upustajuci se u komentarisanje neke teme o kojoj  tako malo znas.

  • Malena

    September 4, 2009 at 3:28 pm

    Sta vam je ljudi….neka svako radi sta mu je volja. Ja sam taj vikend bila u Zenici i tek sam na televiziji vidjela tu manifestaciju…sto ce reci da ko nije htio da ode i vidi to, nije ni morao. Jedva cekate da se nesto desi da kritikujete. Sto to ne vidite kao nesto pozitivno…… Nesto se desavalo u zenici……………………
    Kad se organizuju manifestacije gdje se mladi opijaju, drogiraju to je ok. To je nesto iz onog sistema koji je bio “dobar”.
    Ja licno to nikada ne bih uradila, ali mi apsolutno ne smeta sto neko drugi zeli to da uradi.

  • Mediha

    September 5, 2009 at 9:36 pm

    Tu noc kad se odrzavala manifestacija serijetskog vjencanja u Zenici, sjedila sam u Mimozi.Uporedo se igrala utakmica Celik-Borac. Mnogo je vise naroda izaslo sa stadiona, nego li preslo most vracajuci se sa manifestacije. Mnogo je vise omladine prolazilo zenickim ulicama i sjedilo po svojim omiljenim kaficima, nego sto ih je prisustvovalo ovom cinu…
    Cemu uopce polemika…i te noci u Zenici je bilo svakom kako voli. Ja sam uzivala u “ledenom vjetru” iz Mimoze i niko me nije prisiljavao da gledam seirijetsko vjencanje, da navijam za Celik ili da stavljam cepove u usi u klubu O72.
    Licno sam prisustvovala jednom serijetskom i jednom crkvenom vjencanju. Oba su bila lijepa i izbor ljudi koji su se odlucili na zajednicki zivot. U ime ovih mladih ljudi koji su se odlucili,eto na sponzorisano kolektivno vjencanje,bilo bi mi drago kad bismo prestali politizirati i polemisati nesto sto nekome treba biti lijepo.Pred njima je zivot, a pred nama izbor. Ja cu,najvjerovatnije opet negdje na dobar kolac i kafu…a ostali neka navijaju kako hoce.
    Pozdrav svima!

  • asMir

    September 17, 2009 at 2:41 pm

    @Malena: slažem se u potpunosti!

Leave a reply

* means field is required.

*

*

Get Adobe Flash playerPlugin by wpburn.com wordpress themes