Od juče razmišljam o filmu „U zemlji krvi i meda“. Gledala sam ga i znam da neki ljudi očekuju da napišem svoj komentar o njemu, a nikako mi se ne da. Šta god da napišem svi će protumačiti na svoj način i iz svog nekog ugla, zasnovano na stavovima koje imaju od ranije. Zašto onda da pišem?
Reći ću samo par stvari.
Voljela bih da živim negdje gdje ljudi komentarišu i pričaju samo o onome što su vidjeli i čuli. Tako se ne bi dešavalo da mjesecima slušamo priče i čitamo prepucavanja o filmu, a sve na osnovu ničega. Mjesecima se pravi frka oko filma i prave je oni koji ga nisu gledali. Zato je film sniman u Mađarskoj a ne u BiH, zato se sad isti taj film neće prikazivati u RS-u. Meni malo muka od svega, iskreno.
Anđu poštujem zbog toga što svoju slavu i popularnost koristi da skrene pažnju na bitne stvari u svijetu. Mnogi to mogu pa ne rade i zato joj skidam kapu za sve što radi. Što se tiče njenog režiserskog umijeća zapitala sam se na kraju samo jednu stvar – ko je bolji režiser, ona ili Madonna? Ja ne mogu da se odlučim.
Euforija i kolektivno padanje u nesvijest povodom premijere u Sarajevu i njenog i Bredovog boravka ovdje? Ni to ne volim, ali znam da ima ljudi koji se upiške od sreće što će Anđu vidjeti uživo. To što za sada ne postoji nijedna osoba na planeti zbog koje bih ja bila tako oduševljena vjerovatno više govori o meni, je li tako? Ne volim kolektivizam nikako, navikla sam biti u manjini i tu se dobro osjećam.
Kontam nešto i to da ne postoji nešto što bi osim ovoliko frke oko njega bolje ispromovisalo film. Toliko se priča o njemu mjesecima da čitava ekipa najvećih stručnjaka za PR ne bi mogla osmisliti bolju promociju. Ups, a možda baš i postoji tako neka ekipa? PR stručnjaci, šta vi kažete na to?
Šta reći o filmu? Odgledala ga i preporučila mami da ga zaobiđe. Što da se žena nervira džaba? Ni moja baba nije nikad gledala filmove o drugom svjetskom ratu – rekla da to ne može jer je potrese. Sve češće se toga sjetim jer i mene potrese kad se prisjetim svih stvari koje su se dešavale.
Šta još reći o filmu? Pogledajte ga ako ikako možete, bez obzira na to kakvo mišljenje imate. Nemojte dozvoliti da vam neko drugi kreira mišljenje o njemu. Pogledajte ga bez predrasuda, po mogućnosti. A onda odlučite šta da mislite o svemu. Nemojte da razni političari, vjerski poglavari, direktori bioskopa i mnogi drugi koji žive dobro od naših sranja utiču na vas i da vam formiraju mišljenje!
A ako ćemo iskreno – ne morate ga ni pogledati. Ništa se bitno neće promijeniti.
Na kraju ću samo dodati da bih voljela doživjeti da se na ovim prostorima i o ovim dešavanjima snimi film koji će doprinijeti smirivanju strasti i širenju pozitivne atmosfere u regionu. To bi bio film koji ne bi doveo do „zauzimanja busija“ kako reče prijatelj, nego do toga da se spuste sve lopte i da se malo okrenemo sadašnjosti i budućnosti.
Al’ jbg, ne pitam se. Rekoh već – ja sam u manjini.




28 comments
Dragan Varagic says:
Feb 16, 2012
Parlamentarno si napisala ovu temu, super…
Imaš jedan film za koji sam čuo da se generalno dopada osobama sa ovih prostora – “Parada”
Cyber Bosanka says:
Feb 16, 2012
Parada mene oduševila, čak sam i pisala o tome – http://www.bosanka.net/film-parada-i-razmisljanje-o-toleranciji-koliko-smo-daleko-od-normalnog-civilizovanog-drustva/
Stefan says:
Feb 16, 2012
Nisam gledao film i bilo bi licemjerno od mene da govorim o cemu se radi u filmu.
Ako su Andjine namjere ciste(nadam se da jesu) ona je u svoj toj euforiji oko pomaganja svima upravo i napravila taj film. Nije imala lose namjere, daleko od toga, ali trebala je da prouci citavu situaciju. Na kraju bi shvatila da su situacija i odnosi u BiH zamrseni samim gradjanima, a kamoli njoj, obicnom posmatracu.
Neka se osvrne malo na dogadjaje u Americi. Jer njena zemlja, objektivno govoreci, napravila je vise zla nego jedan rat u BiH i to u znatno kracem roku.
Problem se lijeci tako sto se rijesava korijen problema.
Cyber Bosanka says:
Feb 16, 2012
Sam si rekao . prekomplikovano je svima, kamoli njoj.
bosanac says:
Feb 17, 2012
Nisam gledao film i ne znam da li prikazuje istinu, ali mi nije jasno zasto su ljudi digli toliku uzbunu. Ko je kriv onima koji su bili zvjeri pa sad moraju da se stide ispred cijelog svijeta.
Cyber Bosanka says:
Feb 17, 2012
Digli uzbunu kao za sve nebitne stvari što dignu uzbunu – da bi skrenuli pažnju sa većih problema. Da nisu digli uzbunu možda bi neko mogao postaviti pitanje što nas je sve više gladnih i bolesnih, što tonemo u nepovrat? Ovako – pričaj o filmu i ništa drugo nije važno.
Tamara says:
Feb 16, 2012
Bravo dušo.Divno si to napisala.
Cyber Bosanka says:
Feb 17, 2012
Hvala
nevremena says:
Feb 16, 2012
Da ne znam Radost, reko bi da si ona
Fin tekst btw.
Cyber Bosanka says:
Feb 17, 2012
Hahaha, nisam. Ali hvala, to mi dođe kao kompliment
Marko says:
Feb 16, 2012
Odlicno napisano … mislim iskreno nisam ni trebao da procitam clanak, nista se nebi promenilo xD
Cyber Bosanka says:
Feb 17, 2012
Hvala puno
"Sve su to samo trenuci koji se pretvore u život" - Charolija | Džepna Venera blog says:
Feb 17, 2012
[...] Pogledajte ga ako ikako možete, bez obzira na to kakvo mišljenje imate. Nemojte dozvoliti da vam n… [...]
amnezic says:
Feb 17, 2012
istina je zapravo da je angelina napravila moderan “jugoslavenski” film. zasto kazem jugoslavenski? kazem zbog te cinjenice, da je pokusala stvoriti univerzalni pristup dogadjajima koji su se zbili na tlu bivse sfrj. zbog te standardizacije mnogi su protiv ili su za ovaj film. ona nije ni u cemu pogrijesila sto je zamisao pretvorila u djelo.
ovaj film ne moze uci u srz stvari niti se baviti pomirbama ljudi koji su se do jucer gledali preko nisana. stvarno stanje je takvo da mi nismo jos zreli prihvatiti ono sto se dogodilo i nastaviti zivjeti s tim. nismo zreli prevazici bolna sjecanja. ne moramo pruziti ruke jedni drugima ali moramo nauciti zivjeti jedni pored drugih. to je valjda angelina htjela reci. bar tako mislim.
jolie zapravo nema pojma kako je i sta je ovdje bilo. smatram da je s najboljim namjerama, humanoscu i empatijom napravila za mnoge bizaran film.
jolie je neko sa strane, ko vidi sve ove sukobe iz drugog ugla, posmatrac i nista vise.
Cyber Bosanka says:
Feb 17, 2012
Tako nekako, fino si to sročio
Stanko Milosev says:
Feb 17, 2012
Andja sebi pravi reklamu, na konto provokacije, jos kad bi izbio neki omanji ratic zbog njenog filma, bilo bi savrseno.
Podseca me na “Bitku za bebe” – besplatna reklama za B92…
B92 i Andja imaju zajednicko da nas nazivaju genocidnim… za nase dobro.
Cyber Bosanka says:
Feb 17, 2012
Jezik pregrizao, dosta više.
Stanko Milosev says:
Feb 17, 2012
To je cinjenica, da Anđa “svoju slavu i popularnost koristi da skrene pažnju na bitne stvari u svijetu”, krenula bi prvo da “cisti” svoje dvoriste.
Ona je samo truli kapitalista, zeljna jos slave i jos novaca, i nista vise.
Film je namerno tako napravljen da izazove reakcije, mada, mislim da nije izazvao onoliku reakciju koliku bi ona to htela…
Eniac says:
Feb 17, 2012
Bravo Hanice draga!
Cyber Bosanka says:
Feb 17, 2012
Hvala, Eniače
tratincica says:
Feb 17, 2012
siboić sam gledala faruka lončarevića na BHT1 u nekoj emisiji otvorenog tipa i slažem se sa svakom riječju koju je rekao iako nisam gledala film a i neću jer ne mogu to da gledam.
rekao je da umjetnik mora da ima apsolutnu slobodu da stvari interpretira na način na koji on želi. to je njeno viđenje, pa čak i ako je htjela da pošalje neku političku poruku.
a film, ako je njemu vjerovati, je prosječan uradak i ako već komentiramo film sa stručne strane treba to i reći. takvih filmova ima na milion, neki zasluže pažnju, neki ne. ovaj je zaslužio radi anđeline, pokoji nezaintreresiran amer će saznati da postoji bosna i hercegovina, možda se zainteresirati da pročita nešto o ratu i toliko.
kad ga pogledaju, ljudi će se potresti, otići kući, zaspati i sutra se više neće sjećati da su ga gledati.
Cyber Bosanka says:
Feb 17, 2012
Slažem se. Gledala sam i ja to sinoć tako da se i sa tim slažem.
miro vinduska says:
Feb 17, 2012
odlican osvrt.film nisam gledao a u Holandskoj stampi se nista posebno nije napisalo sem o pokusajima angeline da postane reziser,suzdrzani u kritici jer joj je to valjda tek drugi film.Kad dodje ovdje pogledat cu ga mada cu morati dobro paziti da me ne masi jer nece biti reklamiran kao nesto posebno.Sto se tice nasih kriticara(gledaoca)to je vec poznato svi se povode jedni za drugima,najcesce opisivanju scena a sta je pisac htio da kaze to je malo tezi slucaj.Neko vidi nesto bitno iz filma a neko sasvim drugo.Takvo je i literaturi.Procitas lektiru a ako su tvoja zapazanja razlikuju od profesorovih(koje je naslijedio od svog profesora jer najcesce nije formirao svoje)onda si naravno zaradio keca.Tako je to u zivotu.Sto ljudi sto cudi tako kazu stari ljudi.Slazem se kad Hana kaze da Andja svoju popularnost koristi da pokaze stanje u svijetu,ali nazalost nevidimo svi isto ta stanja kao sto se vidi iz kritika lokalnih kriticara.pozdrav.
Cyber Bosanka says:
Feb 17, 2012
Hahaha, sjetih se onog famoznog iz škole – šta je pisac htio da kaže
A ti moraš reći ono što je nastavnik zamislio da želi čuti
miro vinduska says:
Feb 17, 2012
posto si isla u istu skolu,a rijetki su kao moja cerka da se usude da stave primjedbu nastavnicima.Jedne prilike je nastavnik engleskog zamjenjivao nastavnicu i moja Hana je jednostavno napustila cas.Ja sokiran,primjerna ucenica,kako to i krenem u istrazivanje.Cerku pred sebe i onako roditeljski izokola.Ona meni direktno”Tata ja hocu da pravilno ucim engleski,i necu ovo dosad sto sam naucila da pokvarim”.Skontam djeca imaju kablovsku TV i cuju kako pravilno zvuci engleski pa vide razliku.Naravno odem u skolu pristojno se izvinem za ponasanje cerke(a u sebi ponosan)i objasnim sta je na stvari i da trebaju malo vise da respektuju misljenja djaka.Slucaj u Gimnaziji je tipican primjer.Moj respektovani prijate;lj i planinar profesor SH nikako nije mogao da se slozi da ima neko ko knjizevna djela posmatra drugim ocima,pa je stalno moju cerku nagradjivao manjim ocjenama.Moja zena takodje dobar ucenik sjedne i procita istu knjigu i dodje do zakljucka da dijete ima veoma dobra zapazanja.Do neke vece konfrontacije nije doslo jer je poceo rat i mismo odselili u NL.Zato pustimo da svako brljezga sta hoce jer i ljudi od tog zanata imaju razlicita misljenja.Sjecas se jednog mog clanka
slicne tematike koji nije bio Postavljen na blog a i bolje sto nije jer sad vidim kakve bi sve diskusije izazvao,zar ne.Ipak sam dosao do zakljucka da kroz sve ove diskusije i komentare da se obogacujemo tim sto vise upoznajemo razlicitosti ljudi i razmisljanja.Da se obogatimo na bilo koji nacin kad nemozemo Parama.poz
Marina says:
Feb 17, 2012
Nisam gledala film, ali verovatno hoću. Ono sto želim da kažem, jeste moje iskreno oduševljenje tekstom. Upravo, podigla se velika prašina koja je svima ušla u oči, pa neki ne vide, neki vide izmenjeno, neki vide samo prašinu, a niko nije sačekao da se prvo slegne pa da onda da svoj sud. Ovaj tekst jeste upravo to, viđenje čitave stvari očima koje vide, i ne presuđuju i ne prosuđuju, već jednostavno gledaju svet na svoj način. Sjajno…
Exxx says:
Feb 18, 2012
Film ću svakako pogledati. Gungula napravljena oko tog filma je tipično odvlačenje pažnje sa bitnih stvari. Sve je to medijska propaganda i iskreno rečeno više mi je muka od tog politikantsva i širenja mržnje i netolerancije.
Sa druge strane, to je običan film, umetničko izražavanje. Kakvih sve filmova nema. Nije ovo prvi film koji nas prikazuje u lošem svetlu. Cele reakcija i akcija povodom ovog filma je neprimerena i preterana, što je tipično za balkanski mentalitet.
Što se tiče onih drugih filmova, koji treba da opuste i razonode, samo da te podsetim da je film “Montevideo Bog te video” baš takav film ali je isto tako prijem i reakcija u BIH bila prilično burna i naelektrisana. Mržnja i netrpeljivost nam i dalje opseda dušu a to nije dobro. I sve dok ljudi u sebi to gaje, nije bitno, kakav je film u pitanju, ko ga je režirao i ko je kriv i loš, uvek će u njihovim glavama i dušama zločinci ostati zločinci ma koliko vremena da prođe. Rat je nešto najgore što može da zadesi čoveka. Reakcije tih ljudi su samo posledice rata. Neke rane nikad ne zarastu. Ne možemo kriviti ljude zbog toga. Političari su krivi!
Mara says:
Mar 22, 2012
Ne razumijem sta ti na kraju mislis o filmu.