Danas sam na Twitteru vidjela da jedan od korisnika učestvuje u pokretanju PiK-a u Srbiji. Rekoh mu da već nekoliko mjeseci „testiram“ PiK u BiH i da sam prilično nezadovoljna. Naravno, logično pitanje je zašto pa da ne bi bilo kako lupetam odlučih da napišem te svoje razloge.
Na PiK sam se prijavila prije nekoliko mjeseci i to nakon što sam svašta nešto pazarila na eBay-u. E sad, ne znam jesam li zbog toga u svojoj glavi napravila to neko poređenje sa eBay-om ili se to nametnulo zbog činjenice da je PiK složenica od Prodaja i Kupovina? U svakom slučaju, razlike su evidentne.
Prije svega, PiK je nešto poput oglasnika. Vrlo je dobro zamišljen, koliko se razumijem i tehnički dobro urađen. Prodavači postave svoje artikle, kupci pregledaju, a sam PiK je tu kao neka vrsta tezge na kojoj se sve prodaje. Kupci i prodavci komuniciraju međusobno porukama, postavljaju se pitanja i PiK se tu ne miješa. Naravno, postoje tu Uslovi korištenja i preporuke, ali je činjenica da se sami morate dogovarati oko toga kako ćete obaviti plaćanje i kako ćete preuzeti robu.
Ja sam nezadovoljna tim dijelom međusobne komunikacije. Već sam došla u fazu da nakon što dobijem na mobilni obavijest da korisnik „taj i taj“ čeka odgovor kažem ‘baš me interesuje kakvu vrstu trampe mi nudi’. Generalno mi se čini da je skupina polupismenih i nevaspitanih ljudi zaposjela računare i sad se zeza okolo.
Na primjer, imam stari laptop koji prodajem za određenu cijenu. Postoji rubrika u kojoj navedete ako želite zamjenu za nešto, a ako ne navedete ništa znači da hoćete zamjenu za novac. Ja ne znam da li ljudi ne znaju čitati ili smo se nekako neprimjetno vratili u doba trampe, ali ja sam dobila ove ponude: „moze zamjena za laptop sa mog profila i tv kartica“, „dam ti 100eura ako hoces javi se hvala”, “Postoji li mogucnost zamjene za Ipod Apple 80 Gb sa full opremom ?”, “bili mijenjao za ps2 full oprema cipovan malo koristen a i original je ako ne to imam i APN6 uz moju doplatu mozda”, “dam ti 150 u kesu i jos nesto u zamjenu?”, “Da li je moguca zamjena za Nokiu E51 sa nadoplatom od 100 KM?”, “Jel može zamjena za slots aparat ili možda nešto drugo, ne znam šta vam treba?”, “dali je prodat laptop i dali bi mogla doci neka zamjena pogledaj moj profil razmisli pa javi pozzzz”.
Za stari mobitel koji takođe imam u ponudi dobila sam sljedeće: “hoces li zamjenu za nov lg kp500 kuki u kutiji uz tvoju doplatu 60km”, “Imam pitanje vezano za Mobitel samsung X830 što prodajete i jeli sve uredu kupio bi ja mob al ako bi ti htio doci u vitez.”, “imam ja mob anycool ako moze zamjena ????”
Mene ovo stvarno umara. Pobrisala sam dosta poruka koje su bile malo veće bljuvotine i od kojih mi se dizala kosa na glavi.
U suštini, PiK je dobra zamisao, ali je po meni najveći problem nedostatak kulture. Ja se tu vrlo često osjećam kao na pijaci i uvijek se onako za sebe izgalamim na ponuđače koji ne znaju pisati i koji se zbog toga što imam ženski nick prema meni odnose kao prema…da ne kažem šta. Imala sam dvije uspješne transakcije, da ne pomislite da su svi neozbiljni. Ima tu i mnogo normalog svijeta.
Problem je takođe što niko nikom ne vjeruje. Ako prodajem nešto ja ponudim plaćanje pouzećem a kupac vrlo rijetko hoće da tako kupi robu jer je prije toga ne vidi. S druge strane ako kupujem nešto koliko je sigurno da pošaljem novac unaprijed? Ko vjeruje u to da će dobiti nešto kad niti jedan zakon u ovoj državi niko ne poštuje? A da obilazim i pokazujem svima to što prodajem opet nemam garanciju da će je uzeti. Začarani krug izgleda.
Ne znam u kojem pravcu će se sve razvijati. Moguće je da je ovo dovoljno i većini zadovoljavajuće i da spadam u rijetke koji bi radije stvarno kupovali putem interneta plaćajući karticom i pridržavajući se raznih pravila. U svakom slučaju možda PiKovcima ovaj moj osvrt pomogne u sagledavanju situacije u ovom okruženju od strane nekog ko im želi svako dobro i uspjeh u daljem radu.




11 comments
verkic says:
Jan 21, 2010
Upoznata sam s’ načinom rada PIK. ba i registrovana sam kod njih. Moj prijatelj takodje. Što se tiče njih, sve je super zamišljeno, svaki registrovani korisnik može imati i svoju zasebnu stranu, ali nažalost ono što znamo i ti i ja kultura nam je na….. nivou i po meni se to još dugo neće promeniti.
Godinu dana ima kako sam napravila svoju malu online prodavnicu i mogu ti reći da si ti još dobro prošla. Lično sam bila prisiljena odgovarati na pitanja koja ni u snu ne bi pomislila da će mi neko postaviti, a za svo to vreme sam prodala samo dva proizvoda u ukupnoj vrednosti od 26 evra. Plaćanje je regulisamo pouzećem. Zadovoljna mušterija, zadovoljna ja.
Kada će kupovina preko interneta zaživeti u pravom smislu reči videćemo, nadam se i pored našeg mentaliteta da će to biti uskoro.
Damir says:
Jan 22, 2010
Čini mi se da bi prvi korak ka rješavanju problema bio da pošalješ link na ovaj post autorima aplikacije
Drugi bi bio da sugeriraš kako da poprave situaciju s tehničke strane. Recimo, sistem za rating postoji, možda ga treba popraviti ili bolje iskoristiti: naprimjer podešavanjima za filtriranje komunikacije po ratingu: možda da ti ne stižu notifikacije na mail/mobitel od osoba s lošim ratingom iz komunikacije. Ili da ima neki inbox filter tako da i prije nego što otvoriš poruku znaš s čim se suočavaš.
Ima dosta neodgojenih gadova, ali ima i tehnologija da ih ušutka.
Amar says:
Jan 22, 2010
Ekipa okupljena oko PIK-a je skroz OK i PIK je i vise nego dobro odradjen. Problem koji si navela gore je zato sto se PIK.ba oslanja na Dernek.ba generaciju i publiku ( isti ljudi stoje iza oba projekta). Imam osjecaj da im je glavni marketing alat upravo Dernek.ba i zbog tog je sve tako kako si navela. Vecina clanova je vjerovatno izmedju 14-18 godina i nema ni 5KM u djepu : ). Ekipa dobro radi,servis dobro radi ali marketing je jednostavno fail. Na isti nacin je prije nekoliko mjeseci poceo sa radom i odlican Prati.ba ali kad su dernekovci skontali da ne mogu postavljati albume i slike.. well : )
Ixan says:
Jan 22, 2010
PIK je odlican,cak mislim i da je popularniji od market.ba,posto je ovaj unjeo naplatu obicnih oglasa(pa im je br. oglasa pao ispod 15k).
.Stvarno nekad smaraju.
Rjesenje je da izbrises br.telefona
Cyber Bosanka says:
Jan 22, 2010
@verkic: slazem se, trebace jos mnogo vremena da zazivi takko nesto kod nas, ali samo smo krivi
@Damir i @Amar: bilo bi dobro kada bi se kao na eBay-u mogla uvesti neka kontrola nad tim ko se registruje. cini mi se (davno sam to napravila pa se ne sjecam tacno) da je uslov za registraciju na eBay-u kartica, i da bez regularne kartice ne mozes ni da se registrujes. To za sobom povlaci odredjenu ozbiljnost jer ako imas karticu u banci vec te neko provjerio i koliko-toliko se zna da si normalan i ozbiljan. Garantovano vise od pola ovih koji su registrovani na pik.ba nisu ni punoljetni, a o ozbiljnosti da ne govorim.
@Ixan: mnogo je bolji nego market.ba, lakse se ucitava, pregledniji je. jedina stvar koju sam zaboravila pomenuti u tekstu je preporuka da se uvede neko vremensko ogranicavanje oglasa jer ima ih i po pola godine straih, zaboravis na njih jer te niko ne opominje ako si prodao nesto na neki drugi nacin da ih obrises. to je mrvicu bolje rijeseno na market.ba, tjeraju te da budes stalno aktivan, a ako neces ukinu ti oglas.
i da, nije mi ni smetnja taj telefon, volim da dobijem obavijest, alikad otvorim poruku i vidim ono “hos ovo ili ono” dodje mi muka
Hannah says:
Jan 22, 2010
Gdje bih ja mogao trampiti 100 KM za 100 Eura?
Pozzzz
Mirsad
Fikret says:
Jan 25, 2010
Iste mi stvari smetaju na PIK-u. Na takva pitanja obično znam odgovoriti pitanjem tipa : “….jesi li nepismen/a, zašto ne pročitaš oglas? ” ali bez obzira na moje odgovore, pitanja kupaca uvijek ostaju ista. A to je upravo što je Amar istakao kao problem tj. Dernek.ba generacija.
Nažalost možemo ili trpiti njihovu “pismenost & upućenost” ili bježati ka stranim servisima (ma koliko to tužno bilo)
Nego, može li link ka tom laptopu? Tražim neki polovan, pa bi možda mogli pazariti
Cyber Bosanka says:
Jan 25, 2010
@Fikret: izgleda da cemo morati sacekati da odrastu
a sto se tice linka, evo ga - http://url.ba/zgmd
Pozdrav
PiLe says:
Feb 3, 2010
Evo slucajno sam naletio na ovaj clanak, trebala si poslati link.

Prije svega, hvala za tvoj osvrt o samom servisu i hvala svima koji su ostavili komentar ispod clanka.
Upoznati smo sa svim problemima BH covjeka, ali niko od vas nije spomenuo cinjenicu da je svijet u recesiji i da ljudi jednostavno imaju manje novca nego prije. Ne radi se tu samo o klincima od 16 godina, vec i stariji ljudi i privatnici jednostavno nemaju para kao prije. To je razlog zasto je sve vise i vise pokusaja trampe.
Karticno placanje uvodimo uskoro, a s tim dolazi i karticna verifikacija. S obzirom da po slobodnoj procjeni ni 10% BH gradjana nema kreditnu karticu, to necemo moci staviti kao uslov za registraciju jos bar godinu/dvije.
@Amar, sto se marketing strategije tice, da, imali smo dosta oglasnog prostora i na Dernek.ba i na Gamers.ba, ali smo velika finansijska sredstva ulozili u oglasavanje na Google Adwords i Facebook Ads. S obzirom da facebook ima mogucnost targetiranja po godinama, budi uvjeren da je ogroman procenat posjetioca punoljetan. Teoretski nisi mogao vidjeti reklame koje smo servirali muskarcima i zenama od 25+ godina
Mi ne prestajemo sa radom, trudom i inovacijama, rekordi posjecenosti i zavrsenih transakcija rastu iz dana u dan, ali svi zajedno moramo raditi na edukaciji naseg naroda da postanu pismeniji i otvoreniji ka ideji internet kupoprodaje.
Sve najbolje!
Emir | Pik.ba suosnivac
Cyber Bosanka says:
Feb 3, 2010
Htjela sam poslati link pa sam zaboravila
A znala sam i da ce neko od vas prije ili kasnije naici na njega
Nadam se da je pomogao. A sto se tice recesije – u pravu si. Bice bolje nekad.
Sto se tice ostalog, mislim da ce potrajati. Kad bi se bar u skolama nalazili profesori informatike koji nesto znaju vec bi pola posla bilo obavljeno. Ovako, bas i nisam optimista da ce sve ici nekom prihvatljivom brzinom.
Pozdrav veliki!
otrof.ba says:
Jul 20, 2010
da i ja kazem nesto.. slucajno sam naisao na ovo ali sam procitao sve.. i o meni je PIK extra zamisljen,ali zar administracija ne bi mogla malo prodrmati te dosadne nazovi kupce,jer nailazio sam na slucaj kada neki lik nudi auto ali bas svakom ko nudi neki drugi auto,bez obzira da li je taj drugi naveo da zeli ili ne zeli zamjenu… trampa nekad i nije losa stvar ali ako neko navede da ne zeli trampu zasto ga obasipati pitanjima moze li zam. za ovo i ono.. znam da i kada bi administracija obrisala nekome profil da taj isti moze napraviti jos 10 drugih profila,ali smatram da ima resenja.. u da,zastarjelost oglasa,ja licno sam se naucio vec da prvo pogledam datum objave,no trebalo bi uvesti ogranicenje,jer recimo postavis pitanje nekome i taj se ne udostoji odgovoriti ni da je prodati ni da nije.. mada gledao sam i slucajeve gdje lik napise da je prodato a ispod jos 5 pitanja moze li zamjena za ovo i ono..eto,pozzz